22 oktober, 2011

DIGITALNI PODPIS

Kaj je?
To je elektronski šifrirani žig za preverjanje pristnosti v digitalnih informacijah. Podpis potrjuje, da informacije izhajajo od podpisnika in da niso bile spremenjene.
Digitalni podpis (angl. digital signature) mora zagotavljati:
·       avtentičnost (verjamemo, da je podpisnik res tisti, za kogar se proglaša),
·       podpisa se ne da ponarediti,
·       podpisa se ne da kopirati,
·       podpisanega dokumenta se ne da spremeniti,
·       podpisa se ne da zanikati (podpisnik ne more reči, da ni on podpisal dokumenta).
Digitalni podpis je na sodišču enakovreden običajnemu podpisu. Slovenski zakon o elektronskem poslovanju in elektronskem podpisu v 15. členu pravi: Varen elektronski podpis, overjen s kvalificiranim potrdilom, je glede podatkov v elektronski obliki enakovreden lastnoročnemu podpisu ter ima zato enako veljavnost in dokazno vrednost.

Opis postopka pridobitve digitalnega certifikata.
Za pridobitev digitalnega certifikata, ki ga izdaja SIGEN-CA, moraš oditi na najbližjo upravno enoto in tam izpolnit zahtevek za spletna digitalna potrdila za fizične osebe. Na elektronsko pošto ti pošljejo referenčno številko, v roku 7 delovnih dni pa po pošti prejmeš še avtorizacijsko kodo. Ko imaš vse te podatke moraš digitalni certifikat še konfigurirat s programi, kjer ga želimo uporabiti.
Na spletni strani  https://www.sigen-ca.si/cda-cgi/clientcgi?action=browserCert vpišeš podatke, ki so zahtevani in klikneš pošljite zavihek. 

Odpre se pogovorno okno v katerega vpišeš svoje ime in geslo.
Postopek prevzema spletnega digitalnega potrdila je zaključen. Nato izberite namestitev digitalnega potrdila izdajatelja SIGOV-CA v brskalnik, kot kaže spodnja slika.

Nato greš v svoj privzet brskalnik. Na desni strani klikneš možnosti  (slika 1) > internetne možnosti (slika 2) > potrdila (slika 3).

slika 1: možnosti


slika 2: Internetne možnosti
slika 3: potrdila

Potrdila so razvrščena na več podskupin. Prva dva seznama sta na začetku prazna. V seznamu Zaupanja vredni overitelji korenskih potrdil se nahaja  digitalno potrdilo SIGEN-CA in digitalno potrdilo SIGOV-CA.  Kasneje pa se bo prikazal tudi v podskupini osebno.

Konfiguracija elektronske pošte z MS Outlook 2007:
Ko odpremo Outlook klikneš središče zaupanja > E-poštna varnost > elektronski ID-ji > Izvoz/uvoz elektronskih ID-jev.


Vneseš vse zahtevane podatke in klikneš V REDU.
Ko želiš poslati digitalno podpisano sporočilo v novem sporočilu v pogovornem oknu možnosti sporočila klikneš varnostne nastavitve, kjer izbereš dodaj elektronski podpis temu sporočilu, in klikneš v redu. 
Ko klikneš pošlji, te vpraša za dovoljenje za uporabo ključa. Klikneš odobri dovoljenje in vpišeš geslo tvojega ključa, nato pa klikneš v redu. Tvoje sporočilo bo poslano in podpisano.

Konfiguracija z MS Word 2007:
Ko imamo želen dokument ustvarjen in ga želimo digitalno podpisati kliknemo meni > pripravi > dodaj elektronski podpis.
Nato se vam odpre okno v katerem je obvestilo. Kliknete v redu.
Če še nimate shranjenega dokumenta, vam to možnost ponudi Word.
 Dokument shranite, nato pa se vam odpre okno saj morate vpisati geslo za vaš certifikat.
Vaš dokument bo digitalno podpisan. Ko bo dokument digitalno podpisan, bo to vidno na vašem zaslonu.

Ni komentarjev:

Objavite komentar